מה מיוחד בעיר כרמיאל?

כשמדברים על הצפון מדברים בעיקר על העיר חיפה או על קריית שמונה, העיר הגדולה או זו אשר שוכנת על הגבול וחוזרת לכותרות בתקופה האחרונה. אבל בצפון שמורכב מלא מעט ערים ועיירות פיתוח שונות תוכלו למצוא גם את העיר כרמיאל, הנמצאת בדרך שבין עכו לצפת ומתפארת בגובה של 250 מטרים מעל פני המים. העיר שמורכבת מחמישים אלף תושביה מתפרסת על כ 24 אלף דונם ומחביאה בתוכה לא מעט תרבויות, אזורי מלאכה ומגוון רחב של אוכלוסייה שמקורם מ75 מדינות שונות. אז מה בדיוק הופך את העיר כרמיאל לכל כך מיוחדת? האם זו הוא האוויר שבין הרי הגליל העליון או שמה הרי הגליל התחתון?

ישראל בקטן

מבחינת נתונים סטטיסטים עד לשנת 2019 העיר כרמיאל מזכירה לא מעט את שאר האוכלוסייה בישראל
השכר הממוצע בכרמיאל עומד על כ11 אלף שקלים, ואילו השכר הממוצע הארצי עומד על כ אחד עשר אלף תשע מאות. המספרים דומים גם בכל הקשור להכנסה חודשית של עצמאים, באחוז האבטלה בעיר ביחס לאחוז האבטלה הארצי בעוד מגוון פרמטרים. העיר שנהנית לא רק נוף ואוויר משכר היא גם מאפיינת את מיקרו ישראל בלא מעט פרמטרים, לכן הייחודיות שלה איננה רק באופי הגלילי וההרים שסובבים אותה.
הדבר מאוד מתקשר לכך כי העיר כרמיאל הינה חלק מתכנון בנייה לחיזוק הגליל, חיזוק ההתיישבות באזור ויצירת מקום חדש עבור עולים חדשים תוך כדי תכנון דמוגרפי של בניית שכונות חדשות ותיקות.

פסטיבל נופים ונדלן

הנופים של כרמיאל הינם לא פחות מעוצרי נשימה, דרך ההרים שמדרום ומצפון ועד ל1700 דונמים של גינון אינטנסיבי הכולל מעל לשישים פארקים, שדרות עצים, מדשאות ועוד. העיר שבעתיד צפויה לאכלס מעל ל120 אלף תושבים כוללת מוסדות שונים כמו בתי כנסת, בתי ספר, מוענות ועוד מוסדות חינוך שונים לכל שכונה ושכונה בנפרד. ובכל הקשור להשקעות נדלן תוכלו להנות מהשקעות כמו אלו לא לאורך זמן, כאשר ממוצע הדירות עומד כיום על כ מיליון מאה ממוצע שכירות של אלפיים שש מאות שקלים. ופעם בשנה בימי הקיץ החמים מתקיים לו גם פסטיבל המחול הבינלאומי בכרמיאל, שבו תוכלו להנות משמונים אירועים שונים ושלל סגנונות ריקוד מכל רחבי העולם. על תעסוקה בצפת – https://www.sahbak.co.il/page/jobs-carmiel