סידן מהצומח זה יעיל?

לא מעט קבוצות אוכלוסייה זקוקות לתוספי סידן שונים, חלק מהם זקוקות לשם התפתחות הגוף והעצמות כמו בני הנוער, תינוקות וילדים. וחלק זקוק לתוספי סידן על מנת לשמר את העצמות ואת הליך הפירוק שלהן החל מגיל ארבעים, ועד לשיא ההליך בגילאי שבעים אצל גברים וחמישים אצל נשים. תוספי אלו נעים בין תרכובות שונות כמו סידן אמורפי, קלציום במינונים שונים ועוד סוגים אחרים וטובים, אך חשוב להכיר כי ניתן לקבל סידן גם מן הצומח. בין אם אנו מבקשים להתמיד בתפריט צמחוני/טבעוני ובין אם קיימת רגישות למוצרי חלב והיכולת לקבל מהן סידן היא נמוכה.

סידן מהצומח – מה האפשרויות?

כיום ידוע על עוד ועוד מינים וסוגים של דרכים לצרוך סידן, כאשר בעולם בו אנו מבקשים לייצר תפרט מאוזן ואפקטיבי למתאמנים, לצמחוניים, טבעוניים וקרניבורים. וברצון להתחשב בין כל אלו ובהתאמה של צריכת סידן מתאימה ונכונה, לבין כמות הצריכה והאופי שלה. לכן סידן מהצומח יכול להוות פתרון מעולה ולכלול בין היתר מנעד של מאכלים, החל מטחינה המכילה כמות כפולה מזו של כוס חלב או אפילו דרך זרעי פשתן אשר יכולים להוות מקור מצוין לאומגה 3 וגם לכמות סידן נכבדה. כמובן שאל כל אלו מצטרפים ירקות ירוקים כמו שעועית ירוקה, אפונה, ברוקולי ועוד ירקות מעולים אשר מסוגלים להעניק לגוף שלנו כמות נכבדה של סידן. חשוב לקרוא בנושא להרחבה גם באתר https://amorphicure.co.il

איך זה סופג וטועם?

כמובן כאשר מדובר בצריכה של סידן חשוב להבין את אחוזי הספיגה מתוך אותם מאכלים, מהם נקבל מנה יומית של סידן. כך למשל כוס של חלב סויה תכיל כ175 מ"ג של סידן, אך אחוז הספיגה שלה עומד בממוצע על כ31%. כרוב מבושל/מאודה או ברוקולי קצוץ, מכילים בין 60 עד 64 מ"ג של סידן, אחוזי הספיגה לש כל אחד מהם נע בין 65% עד ל61%. בחישוב של צריכת הסידן היומית שלנו, חשוב לזכור כי כמות הסידן ואופי הספיגה שלנו עלולים להשתנות בהתאם לאופי הצריכה, הבישול והאפייה. לכן במאכלים שונים יש לשים את הדגש לא דווקא בכמות, שכן במקרים כמו של סויה ככל שתעלה כמות הסידן כך אחוזי הספיגה ירדו.