עובדות מעניינות שכדאי לדעת על קרקעות בפלורידה

פלורידה היא אחת המדינות המתפתחות והמבוקשות בארצות הברית, הן בשל האקלים, הים והנמלים המאפשרים גישה נוחה למרכז אמריקה ולקריביים. המחוז הגדול ביותר בפלורידה הוא מחוז פאלם ביץ' שהעלות החציונית של בית במחוז זה עומד על כ350 אלף דולר, כלומר כמעט מיליון מאתיים אלף שקל. מדובר בבתים לא זולים במיוחד ביחס לשוק הנדל"ן האמריקאי ולכן לא מעט משקיעי נדל"ן מעדיפים לרכוש קרקעות ולבנות עליהם בתים בעצמם.

שקיעה בפלורידה

המלאי של קרקעות בפלורידה הוא מגוון וחלק לא מבוטל ממנו נובע מהתיקון קרקעות על שם מרפי משנת 1937 שבו המדינה חייבה בעלי קרקעות לשלם מיסים ומי שלא עשה זאת – הקרקע שלו הוחרמה. חלק גדול מקרקעות אלו נמצאות באזורי ביצות או שיטפונות ומוגנות על ידי רשויות לשימור הטבע אך ישנן גם לא מעט קרקעות כאלו למכירה. במדיה והחלטתם ללכת על קרקע כזו אז כדאי לעבוד עם מתווך מקומי שמתמחה בעסקאות כאלו משום שחלק מהקרקעות נמצאות תחת מגבלות הקשורות לבעלי החיים שחיים בהן.  לפרטים נוספים אפשר להכנס לאתר של פלורידה בנושא – https://floridadep.gov/lands/bureau-real-estate-services/content/buy-land-state הרוכש צריך לדאוג גם לשמאות של הקרקע, גם לבדיקה והרישום שלה ולהוצאות נוספות אם יהיו.

קרקעות אחרות הן קרקעות פרטיות, אם מדובר בקרקעות באזורים עירוניים אז ניתן לקבל מימון מבנקים קטנים עבורן במיוחד אם אתם לוקחים חלק בתוכניות פיתוח של הקרקע לפי התמריצים המקומיים. אם מדובר בקרקעות פרטיות מחוץ לאזורים עירוניים אז כנראה שתתקשו לקבל מימון מרוב הבנקים. כמובן שקרקעות לאורך החוף הן יקרות יותר ובחלקן אסור למקם קרוואנים, באחרות אסור כלל לעשות שימוש למגורים כלשהם או לשימושים מסחריים ולכן חשוב לבדוק היטב את מטרות הקרקע והמגבלות עליה כדי לא להתאכזב לאחר הרכישה.

לאחר הרכישה ניתן להתחיל להתקדם לקראת בנייה – להגדיר תקציב ומקורות מימון כמו גם תוכניות לבנייה עצמה. רצוי להתקשר עם חברת בנייה מקומיות או עם מפקח בנייה ואנשי מקצוע במידה ותחליטו לקחת על עצמכם את הניהול הכולל. לאחר קבלת האישורים והעלייה על הקרקע כדאי לנסות ולהשלים את הבנייה בזמן הקצר ביותר כדי למקסם את התשואה שניתן לקבל על ההשקעה הראשונית.