השבחת נכסים ב2022

בשוק הנדל"ן הישראלי ישנם לא מעט דרכים שונות להפוך את הנכס שבבעלותנו להרבה יותר ריווחי, כאשר האופציות הפרוסות יכולות לנוע החל מהשקעות בסכומים שונים ועד ל…לא לעשות שום דבר. אך כאמור כל נכס ומבנה הינם עולו ומלואו, לכן מומלץ ראשית להכיר את הנכס, את מאפייניו השונים וכמובן קצת להכיר בשוק הדירות נכסים דומים. מלבד כל אלו במרבית המקרים מומלץ גם להכיר בתוכניות הבנייה השונות, בין אם מדובר באזורים עירוניים ובין אם מדובר באזורי כפר ומושב. כך ניתן יהיה גם להכין אסטרטגיית השבחה מותאמת ומעולה אשר תסתמך לא רק על עומק הכיסים שלנו אלא גם על תוכניות מקומיות.

השבחה ללא תנועה

לא מעט ערים בישראל עוברות כיום מגוון שינויים דרמטיים בהליכי הבנייה, בצורת התכנון ואפילו בהקמת תשתיות ושכונות חדשות. כל אלו מובילים לא מעט משקיעים וגם בעלי נכסים לנקוט בעמדה של "המתנה", כך בעצם יוכלו בעלי הנכסים להנות במקרים שונים מפיתוח האזור בו הנכס שלהם עומד. כך למשל שכונה וותיקה המיועדת לתוכנית התחדשות עירונית, תוכל להכפיל את שווי הדירות ובנוסף גם לגרום לגודלו של הנכס להתרחב בעוד כמה מטרים. חשוב לזכור כי סגנון השבחה שכזו יכול להיות איטי במיוחד, כאשר תוכניות של התחדשות עירונית או בניית שכונות חדשות מסביב לנכס שלנו, עלולה להמשך בין שלוש עד ארבע שנים. עם זאת מקרים שכאלו יכולים להגיע לרמות השבחה של עשרות אחוזי רווח.

השבחת נכסים אקטיבית- להכפיל השקעה? השבחת נכסים בצורה אקטיבית יכולה להיעשות בכמה וכמה רבדים שונים, אך החלטה באיזה רובד שיפוץ ובאיזה סכום יש לעשות אותו, מומלץ לבחון בראש ובראשונה את מאפייני הנכס. כך למשל אם נכס בעל תשתיות חלודות, מרפסת לא מטופחת וקירות מלוכלכים, ככל הנראה נכס שכזה יבקש שיפוץ כללי מאסיבי. עם זאת שיפוץ "עדין" יכול לכלול רק צביעה של קירות, החלפה של ברזים ישנים או כיורים ישנים ובנוסף ניתן גם להוסיף רהיטים עכשוויים ולעצב את הבית בצורה נעימה. במקרים שכאלו ניתן לבקש דמי שכירות גבוהים יותר בכמה אחוזים, ובמקרים של שיפוץ מאסיבי אף יותר גם במעמד מכירת הנכס וגם בהשכרה שלו.