ספר הזוהר – ספר האור

המצב בכל העולם נראה חסר יציבות ולא ברור ונראה שהגענו למבוי סתום. משבר האקלים, אסונות הטבע, הקורונה, לפעמים נראה שאנחנו חיים בסרט אפוקליפטי שסופו מי ישורנו. תקועים בלופ, לא מצליחים להשתחרר ולא מצליחים לתקן וכל רגע עוד חלק ממערכות חיינו מתפורר ואפילו היחסים הכי בסיסיים עם האנשים סביבנו לא עובדים. אי אפשר לדבר מבלי לריב. כמה רוע יוצא החוצה מאנשים. האגו שלנו גדל וגדל ורוצה לנצל ולשלוט, הורס את הסביבה ואת כל ההתקשרויות האנושיות. לעיתים נראה שהוא האיום האמיתי. 

האם אנחנו תקלה של הטבע ואולי נידונים לכלייה? חוכמת הקבלה מסבירה שהמין האנושי עוד לא סיים את ההתפתחות האבולוציונית שלו ואנחנו חיים בתקופה גורלית שבה האנושות וכל אחד מאיתנו יצטרך להתפתח בצורה מודעת לרמה גבוהה יותר ורוחנית של יחסים וקשרים. לשם כך קיימת שיטת הקבלה ובמיוחד הספר הקדוש ביותר בה – ספר הזוהר

ספר הזוהר הקדוש

חכמת הקבלה מגלה שכמו שהטבע יצר בנו יצר אגואיסטי, במעמקי הטבע קיים כוח נוסף-כוח האור, שהוא נסתר בכל אחד מאיתנו. לכוח הזה קוראים "נקודה שבלב" שהיא ממש נקודה של טוב, נתינה ואהבה בטבע האנושי האגואיסטי. הנושא המרכזי של ספר הזוהר וחכמת הקבלה הוא איך למשוך ממעמקי הטבע שלנו את הכוח הטוב ולאזן את הכוח הרע שיש לנו מלכתחילה, מהלידה.

"הספר". כך נקרא ספר הזוהר אצל המקובלים מכיוון שהוא הספר הכי חשוב בקבלה. את ספר הזוהר, לפי האמונה והמסורת, כתבו עשרה מקובלים גדולים שישבו במערה אחת. מסופר עליהם שהם היו בריבים ביניהם ומחלוקות ובכל זאת התאחדו והתגברו על כל ההפרעות על מנת לשמר את האהבה ומתוכם יצא החיבור, אחד מתוכם היה זה שידע לדבר השני ידע לכתוב וכו' זאת אומרת כל אחד היה לו תפקיד משלו כנגד ספירה אחת מתוך עשרת הספירות (כתר, חכמה, בינה, חסד גבורה, תפארת, נצח, יסוד ומלכות).

ספר הזוהר נחשב בקבלה כספר המביא את אור התיקון. ספר הזוהר היה גנוז והוסתר מטרם שהגיעה התקופה שהיה צריך להתגלות. סיפור התגלותו מאוד מוזר, אלמנתו של רבי מסוים מכרה את הכתבים שלו ועטפו עם ספר הזוהר דגים וככה בסוף גילו אותו.אומרים שאסור ללמוד את ספר הזוהר כי אתה יכול להשתגע, האמת היא שהמקובלים עצמם אמרו את זה על מנת להרחיק את ההמון מן הספר כל עוד לא היה הזמן המתאים לכך, אבל כיום מותר ורצוי מאוד להתעסק בספר הזוהר וחכמת הקבלה. הזמן המתאים הגיע. 

ספר הזוהר מלא בהרבה ציורים העלולים להטעות את הקורא אבל כך גם התנ"ך, זה נראה לנו כאילו מסופר על משהו גיאוגרפי, היסטורי אבל בעצם מדובר על שינויים בתוך האדם. השפה של ספר הזוהר נכתבה בארמית וקשה להבנה אבל לאחר שבעל הסולם הוסיף את פירוש הסולם על ספר הזוהר הוא היום ברור ונגיש לכל. 

ספר של סודות

אומרים שעל ידי ספר הזוהר יצאו בני ישראל מן הגלות ואפילו ברחמים. באמת ספר זה הוכן לנו מלפני הגלות, מהמצב הגבוה, כדי שנתכלל בעולם ונרד למצב שבו אנו עכשיו, ובעזרתו נעלה את כל העולם למצב המתוקן והמושלם.

ספר הזוהר הוא ספר בעל סגולה, סגולה הכוונה ריפוי. כאשר עשרה אנשים – מניין – קוראים בו בתפילה ובכוונה, לפי כללים מיוחדים, הם מושכים את הכוח הטוב, את האור שמחבר ביניהם. דרך הזוהר אנחנו מעלים את הנקודה שבלב ומאפשרים לה לפתח אותנו לאנשים שאנחנו אמורים להיות.  אנחנו יכולים להרחיב אותה כך שהיא תהייה כמו הלב עצמו כדי שנצליח להגיע לקשרים אנושיים מאוזנים ולדרגות יחסים גבוהות. הטבע לא זנח אותנו ולא שכח. ההפך. דרך כוח החיבור החיובי שבטבע אפשר להגיע לאיזון, להתקשר עם כל בני האדם ועם מערכת הטבע כולה ולהגיע לקשר בינינו שנקרא "אהבה".

כל המשברים שבחיינו הם קריאה מהטבע שהגיע העת להתקדם. כל החולי שבחיינו, כל העצב והאומללות, כל האסונות והמשברים הם כולם כתוצאה מכך שהיחסים בין בני האדם הם לא מאוזנים. כולנו קשורים ותלויים זה בזה והגיע הזמן לחיות בהתאם וליהנות משפע, אושר וביטחון.

חוכמת הקבלה וספר הזוהר הם מתנה מהטבע לכל האנושות. עם ישראל בימינו אמור להשתמש בה, לתקן את היחסים בין האנשים בארץ ובאהבת אחים להעביר את היכולת הזו לכל אומות העולם, להיות "אור לגויים". זו באמת סגולה שעל ידי ספר הזוהר מתקנים את כל הכוחות הרעים שבנו וסביבנו. כמו שכתוב בספר הזהר עצמו, על ידיו יצאו ישראל מהגלות ולמצב שנגיע ל"משיח" – הכוח הטוב, כוח האור שבטבע מגיע, מושך אותנו ומאזן את כל הרע, בתוכנו ובחיינו. 

זה אפשרי – בואו לגלות.