שתלים קצרים לעומת שתלים רגילים

מקרים דנטליים רבים יאצלו אותנו לחפש אחר פתרונות "קסם", אשר יוכלו למנוע מאיתנו לעבור הליך כירורגי לא נעים וזמן שיקום ארוך. מקרים אלו כמו מחסור חמור בעצם השן נפתרים כיום בעזרת שתלים קצרים, המעניקים יכולת העמסה מהירה על השתל כבר באותו היום ומונעת צורך בהרמת סינוס. עם זאת גם השתלים רגילים עדיין מעניקים פתרון הולם עבור חולים רבים, כאשר ההבדלים בין שני הסוגי השתלים הללו מתאפיינים לא רק באורך אלא גם במענה אפקטיבי לכל המטופלים ובעבור מקרים מסוברים במיוחד. לכן חשוב להכיר את המאפיינים של השתלים הללו, אשר יוכלו להיות רלוונטיים לרבים מהמטופלים.

מאפיינים וסוגים של שתלים קצרים

כאשר מדובר בפתרון יעיל האמור לשמש לאורך זמן, שתלים קצרים מסתמנים כפתרון המדויק ביותר בחלק הולך וגדל של מקרי השתלות שיניים. כל זאת הודות לסוגים השונים של השתלים הקיימים, בין אם מדובר בשתלים מבית חברת בייקון ועד לשתלי פרימדיון. שתלים אלו מעניקים לא רק יכולת העמסה מיידית כמו שציינו מעל, אלא גם מאפשרים לשמור על מסת העצם ולהישמר לאורך שנים בצורה מעולה. שתלי בייקון לשם דוגמא, נחשבים לשתלים מעולים המשתלבים בצורה טבעית בשיניים כך שגם בשימוש לאורך זמן לא יתגלו מרווחים בשיניים. מרבית השתלים הקצרים כיום גם מגיעים באורכים שונים, החל מקוטר של 3 אורך ו4 מ"מ ועד אל 8 ו6 מ"מ המאפשרים השתלות למגוון מקרים מורכבים.

שתלים רגילים ומה שבניהם

כאשר מדובר בבחירה של שתלים רגילים, הבחירה נתונה בין מקרים בהם נדרש גם הרמת סינוס ועם זמן המתנה ארוך. דרישה זו נובעת מגודלם של השתלים הללו, הנעים בין עשרה עד שישה עשר מ"מ אורך ועד  3 עד 5 מ"מ רוחב. שתלים אלו מתאפשרים כאשר קיימת עצם בגובה של לפחות שישה מ"מ, אחרת נדרש לקבל פתרונות אחרים. כמובן שהשתלים הקצרים מהווים פתרונות מעולים ופופולריים בשנים האחרונות, אך ישנם שתלים נוספים כמו שתלים זיגמוטיים המאפשרים השתלה מהירה ויכולת הצלחה די גבוה. חיבור שתלים אלו מתבצע בעזרת שימוש בעצמות הלחיים, הנעשה בעזרת קידוח וחוסכת את הצורך בהשתלת עצם.