היתרונות של עדשות מגע חודשיות

עדשות מגע הצטרפו אל עולם האופטיקה לפני קצת יותר מארבעים שנה, ולמרות הוותק היחסית קצר שלהן הן כיכבו במאה השמונה עשרה כתור פתרון לא כל כך מוצלח המתבסס על זכוכית, מה שהפך אותן לפתרון זמני בלבד עבור אנשים הזקוקים לתיקוני ראיה. סוף שנות השמונים היוו צומת דרכים עבור עדשות המגע, כאשר טכנולוגיית הסיליקון אפשרה לעדשות המגע להפוך קלות לתפעול וידידותיות למשתמשים בהן ובכך להתגבר על הקשיים שהציבו עדשות המגע אשר היו עשויות זכוכית. עם התקדמות הטכנולוגיה כך גם השתכללו עדשות המגע, כאשר הפופולריות מבין הדגמים השונים הן עדשות המגע חודשיות ולהן לא מעט יתרונות.

יתרונות ברורים

לצידן של עדשות מגע חודשיות ישנן עדשות מגע יומיות ושבועיות, לכל אחד מהדגמים הללו ישנם יתרונות גם כן אך חיסרון די משמעותי וניכר והוא כמובן השימוש החד פעמי. שימוש בעדשות יומיות אמנם נחשב לבטוח אך מהווה הוצאה כלכלית לא קטנה, יחד עם כך שחומרי הגלם ממנה עשויה עדשה יומית או שבועית פחות איכותיים מזו של עדשה חודשית. אחת הסיבות לכך שעדשות מגע חודשיות מיוצרות בידי חומרי גלם איכותיים יותר היא השימוש הארוך שנעשה בהן, שכן לא כמו עדשות יומיות, עדשות חודשיות אמורות להחזיק מעל לעשרים וארבע שעות. היתרון השני והברור לא פחות הוא כמובן מנעד המספרים בהם ניתן לעשות שימוש בעדשות, כך ניתן פתרון גם עבור לא מעט אנשים מבעיות ראיה אפילו מורכבות.

יתרונות בריאותיים אבל לא רק

עדשות חודשיות החלו את דרכן כעדשות "קשות", עם השנים והתפתחות הטכנולוגית הפכו עדשות המגע החודשיות ליותר קלות ו"גמישות" יותר. אך בנוסף לזאת עדשות מגע חודשיות מאפשרות זרימה טובה יותר של אוויר, גם כי חומרי הגלם כמו שציינו מעלה, איכותיים יותר וגם בזכות הטכנולוגיה והשילוב שבין חומרי סיליקון והיידרוג'ל היוצרים עדשה נושמת לאורך כל היום. עם זאת מומלץ מאוד לבצע בדיקה על ידי אופטומטריסט על מנת לקבל את ההתאמה המדויקת שבין המספר של העדשה לזה שבעין, להתאים גם כן בין הצרכים השונים ולבין סוג העדשה והדגם.